CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 7, 2011

aduhh..tidak dapat berfikir...

aih, berfikir sekejap tentang perbezaan KEPERLUAN dan KEHENDAK ni. hurm. bukan saje beli barang kene ekot KEPERLUAN dan KEHENDAK, tapi nk buat keputusan pon kene fikir cmtu jugak.

Nape ye situasi ini berlaku? dan kenapa ini berlaku kepada aku..adoiii..bila terjadinya sesuatu masalah, pertama sekali kita pasti fikir, bagaimana keadaan orang yang terlibat dalam permasalahan tersebut, camane keadaan kita, dapatkah kita cope dengan masalah tu, boleh ke kite commit dengan kesan dan akibat daripada tu atau, puas ati tak sume orang dengan keputusan kite tuh?

Apa yang dikatakan KEPERLUAN tu sebenarnya. PERLU ke kite ekot kehendak orang lain demi menjaga hati atau HENDAK ke kite sebenarnya ekot kehendak orang lain?

Adakah KEPERLUAN jika kite terpaksa menelan segala tekanan, hadapi dugaan yang maha kuat sedangkan KEHENDAK kita adalah untuk mencari sesuatu yang berharga dalam hidup dalam cara kita sendiri?

Ha, ni la yang aku confuse skang nih. adoii..memacam masalah. Soal transfer, soal rumahtangga, soal macam2 lagi. Macam mane nih. Mungkin buleh bawak berbincang dengan hubby to be? kan kan kan..

So, baek pegi siapkan justification. n rase2 macam kene buat kolum 'kebaikan' dan 'keburukan' cm skolah dulu2 je.aiyaaaarkkk! time untuk carik formula ituwwww..zassssssssss.....