CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 2, 2011

kehidupan sebelum dan selepas berkahwin..

aLhamduLiLah tuHan maSiH beRi kekuataN tUk terUskaN tuLis daLam bLog nih. sesaMbiL dudOk seNsoraNg daLam biLik nih, terinGat zaMan meMuda *muda ke* duLu.i meaN zaMan beLom berUmaHtaNgga.
perKahwiNaN itu aDaLah iKataN suCi aNtara duA uMat maNusia Yang bErbezA JantiNa yaNg tujuaN utaManYa adaLah uNtuk meMberi kebaHagiaaN daLam diRi maSing2. oKeh, seBeNarNye kaN,hidUp aKu baNyaK berUbaH seLepas berKahwiN ni.aLhaMduLiLah, aKu lebiH teNaNg. taPi disiNi saJe je naK kuPas beBeraPa perBezaaN seBelOm daN seLePas berKahwiN. mUNgkin paDa aku, baNyak beZa nYa.taK taHu pUla oraNg leN.makLuMLah, perbezaaN peNdapaT itU biasa..:)
dULu maSe meMuda kan (merUjuK kepaDa "singLe") kaLo naK peGi maNe seKaTi je. aSaL tawU jaGa diRi. at Least gtaU famiLy naK gtaU g maNe2. pegi reraMai, geLak2 eKot sedaP rasE je.ngeh3..taPi skanG baNyak haTi naK keNe jage.esPeciaLLy husbaNd kiTa. xKan daH kaweN masiH nak HuHaHuHa laGi deNgaN kenGkwaN sesaMe daN berLaiNan jaNtiNa saNe siNi kan.boLeh tu boleh taPi taKLeh la naK seLalu. oraNg paNdaNg poN x eLok. 
 aPe yaNg kiTa buaT sUami aKan difiKir dULu. seBabnYe taNgguNgjawab suaMi adeLah meNjaga isteriNya sebaiK muNgkin. seBagai iSteri, aPe pOn yaNg kite buaT keNe gtaU ngaaN soMi. sBB kite buKan taNggungJawab faM kite laGi. saNggup ke wei naK susaHkan laKi sendiri..

kaLo duLu, faM kite adaLah faM kite.sKang ni biLangaN aHLi keLuarga daH bertaMbaH.iaitU faMiLy merTua. baNyaK hati naK keNe jaGe beb. seDare maRe laGi.iNgat, kiTe buKan kaweN ngaN hubby kite saJe okeH, taPi kawen dGn faMiLy meKa juga. :) keNe maKe suRe suMenYe saMe raTe. xleH kaLo daH baLik uMah maK, xMo baLik umaH merTua puLa maSe raYe..

peGi meMane pOn sbg iSteri, kiTa bawaK marUaH soMi tuh. xleH pakai naK laNggar je. doLu boLeh naK baLik lewat maNe pOn sbb taDe oraNg naK maraH (maK bpk jeNis sPortriM). tp sKang daH ade soMi, xkaN nak meNginJa kLua juGak..giLe betOl..!

Masa Pon baNyak diHabisKan kat uMah.taPi bes pe.serOnok menjaDi suRiruMah seParUh maSe.hik3..aPepOn kePada iSteri2 daN baKal2 iSteri diLuar saNe, jaGaLah haTi, imaN dan MarUah sOmi. seSunggUHnya kita disUruh Untuk patUh dan taat kepada sUaMi seLain dari Allah SWT..reNung2kaN dan seLamat beraMaL...:)

saaT ku saH berGeLar iSteri kePada MoHd asYraNi b Mhd KhaliB