CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 23, 2011

Firedrill a.k.a kebakaran bebetol di opis..


Selamat petang ! Lambat pula update blog hari nih. Sebab? Tu tengok bawah ade gambo ape? Cer nyanyi sikit..Rumah terbakor panggei bombe, bombe datang berlombe lombe..(versi peghok ni yop) kite bako, kite bako...



Alkisahnya, lebih kurang pukul 9.15 pagi cenggitu, saye berade di dalam bilik opis saye la, seperti biasa membuat kerja. Tetiber tedengor le ade munyik loceng amaran kebakaran. Awok ni sejak koje kat sini meme dengor banyok kali bunyi loceng nih. Tetapi awok kendiannye jadi la amat panik (tidak la amat). Sebab ade pengumuman mengatakan bahawa bangunan ini sedang terbakor..*tepuk dahi*

Awok jenguk staf awok diluar. Semuanye kelam kabot menyelamatkan handbag memasing. Awok terus bangun dari kerusi awok dan jenguk di luar. Aihhhh! Sume dah ilang..Ade staff awok jerit, "Puan, selamatkan diri..." Awok punye le tekejot. Tak sempat awok nak capai handbeg awok. Sempat amik henpom dan wallet saje.

Kebetulan penyelia awok pun (berada di sebelah bilik awok) terpinge2. Awok pon ngajak nye berlari ke langit ke tangga kecemasan. Dengan ayunye memakai jubah oren, awok pun berlari2 anak menuruni anak tangga ke tempat yang selamat..fuhh..lemah juge begini. OOppss, hilang ayu mak nokssssss....!

Lepas berkumpul kat kawasan yang ditetapkan, nenong nenong.. dengar bunyi bombe sampai..*gambo diatas sempat awok tangkap* disusuli pula dengan abg bombe menaiki motosikal yang besau..wawww!!!! macho giler..hurm, agak lame la kami di bawah tu. Dalam pukul soploh mcm tu kami dah dibenarkan naik. Dari apa yang diberitahu, memang ade kebakaran tapi tade asap pula. Tatahu lah saya, wallahualam. Kalau ade pon, moge2 tade kecedaraan or kematian la. Awok ni lemah semangat sikit..

Bile dah diganggu kosentrasi kerja, terpaksa la awok membuat koje yang lain pula..Kepala sudah pening, bersin suda banyak kali, idong sudah berair, tekak semakin sakit. Ya, itu petanda demam. Nasib baik hari ini hari JUmaat. Kalau tidak, kompom esok mc. Apepon, selamat berhujung minggu semua~