CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 10, 2012

9 bulan suda~

Assalamualaikum..dan selamat pagi. Sabtu yang ceria dan agak sunyi. Oh, saya bekerja pada hari ini. Best kan? Demi mencari rezeki kate orang.. ececececeh...~

Macam dipost di wall ku di Pesbuk, harini genap 9 bulan saya dan suami disatukan. Oh Oh. kenangan itu indah untuk diingati. :) Dalam kereta masa nak sampai opis sempat wa verangans..agagagaa..Merindui suamiku nun disana..uhuk2..takpelah, demi tugas dan tanggungjawab, saya merelakan. amboih..

Actually, penat dan tak kuat dah dok jauh2 camnih. Siyes. Jatuh, bangun, terduduk, sume ade. Kehidupan seorang isteri yang mane semuanya saya buat sorang memang menguji. Mujurlah ade darah askor, takde la meroyan sangat. Ha, kawen pula dengan askor juge. :) tapi takpe. Saya agak beruntung dikelilingi kawan2 yang sentiasa bagi support. (selepas sedar yang tak semua orang itu baek dengan kita tanpa sebab). Alhamdulilah, rakan2 para isteri2 navy macam saya banyak membantu bagi sokongan bile saya tetibe sedih teringat hubby kat sane. 

Dugaan 9 bulan ni. Pergh.. memacam beb. Malas nak citer. Tapi sume tu buat saya lagi kuat dan kuat. :) Pandangan orang tentang saya? Usahlah mike sebut. Manyak dah. Pernah terbaca dalam satu artikel seorang kaunselor kalo tak silap.  Dia cakap, tempat isteri di sisi suami. Kan. Apekan daya, saya dah usaha, tapi Allah belum mengizinkannye. Lagi sedih bila hubby mentak duduk dekat dan same2. wuuu..Meleleh air mata wa. Dua2 terikat dengan kehendak perkhidmatan. Cemane?

Tu belum bab anak2 lagi. Pergh..Kalo lesung tu tak berat takde nye terlintas kat hati nak hayun kat or baling kt orang. kannn..*wa panas baran sikit* Tapi Allah SWT tahu setiap percaturan setiap umatnya.  Jadi tunggu jelah permata hati kami nanti. Tamo tanye dah. Itu adelah soalan sensitip.  Silap soklan tanye mau melekat kaki kat muka. TApi hubby selalu pesan, pedulikkan mereka. Sabar, sabar dan sabar..Saya senyum saje. *Dalam hati, siap korang, aku ganyang korang..*

Syukur. ITulah yang selalu hubby pesan juga. Oh, melekat sampai skang dalam kepala batu otak wa nih.. Syukur dengan apa yang ada. dan jangan men henpom mase drive..ehehhe..tabiat buruk. No, main cume semasa jem..okeh papa, muahhhhh...

Dah, ni dah senyum melampau dah wa nih. Kang tak jadi koje pula..nak siap kan keje so bile hari isnin datang menjelma, wa tak kelam kabut kalo titibe ade tugasan ad hoc kan???

Kuatlah wahai para isteri yang senasib dengan saya. Sesungguhnya, ada hikmah disebalik. 



--> Ditujukan especially untuk isteri2 askor.  Tak kisahla askor darat ke, laut ke, udara. Semuanya sama. Kan..dan kawan2 yang bukan bini askor yang terpaksa duduk jauh cam kami. :) Doakan suami kita, sebab Allah SWT dengar apa yang kita adu. :)

Notakaki entri ini :: Doakan kami bahagia selamanya ya kawan3..*wat keje sambil senyum.*Alhamdulilah...:)

daaaaaaaaaa...