CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 20, 2012

Meminta maaf dan Memaafkan = Ketenangan..

Assalamualaikum dan selamat pagi ! :) Harini nak senyum sampai telinga..Walaupun tawu keje sedang menunggu. Sebab dapat tengok awan dan pemandangan yang sangat cantik sepanjang perjalanan ke opish..

Indahnya hari Selasa. Tapi tatahu mungkin akan ada sesuatu yang akan berlaku nanti kan..Arinih sume to-do-list dah tengok. InsyaAllah, kalau tade pape tu siapla keje. Malas tapi tak buley malas..haipppppp!

Semalam, sempat mintak pendapat pada orang yang saya anggap macam kakak sendiri. Dan ya, saya dapat jawapan saya. Saya perlu lakukan sesuatu untuk menenangkan hati dan diri yang tak tenang. iaitu MEMINTA MAAF dan MEMAAFKAN..

Dua mende yang berbeza tapi impak yang sama iaitu KETENANGAN.  Takpelah, saya dah jalankan part saya. Yang selebihnya saya serah pada Allah SWT. :) Dan alhamdulilah, tenang sedikit. :)  Dan saya sedar, hikmah kenapa semua ni jadi kat saya.  Diuji dengan teruk dan akhirnya ini rupanya 'pelangi' yang Allah beri..:) Ditariknya sahabat yang menikam, diberinya sahabat yang benar2 SAHABAT. Saya senyum sendiri.. Alhamdulilah~

Perbuatan baik dibalas baek. InsyaAllah.  Allah tahu semuanya. Allah tahu percaturan setiap umatnya. Dan saya bersyukur sangat2 dengan kehidupan sekarang. Saya takkan berhenti dan saya perlu berjuang. Perjalanan saya jauh lagi. Tak perlu toleh belakang, tak perlu ingat semua yang tak elok.  Kawan2 cakap, kehidupan saya sumber kekuatan mereka. Jadi saya kene kuat. Saya mahu kawan2 saya yang lain juga kuat dan tabah. Bukan saya saje. :)

Saya juga sering diingatkan apabila marah, istighfar. Ya, ternyata amarah je yang masih tak boleh dikontrol..haishh..tApi takpe..saya sedang perbaikinya. Especially masa drive..hehhe..Okeh, got to go..C ya...

#Saya ada tugasan penting bertajuk MANUSIA...will come out with the research soon..:)

NOtahati :: Alhamdulilah, masih ada sahabat yang bergelar SAHABAT...:)

Wasalam..