CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, May 12, 2012

Simple lunch si married bachelor~


Harinih dapat mud nak masak. Lame juge dapor wa tak berasap. Seminggu dok kt KK makan fastfud je. Adess..Sian perut. Tekak melayu, nak carik nasik, takde yang ekot selera. paspud je la wa telan. 

Ni yang balik umah terus datang rajin nak masak. ngahahah..Ala, rajin2 gituw je..Married bachelor la katekan. Masak simple janji perut terisi. 

Aye bukan le pandai masak pon tapi cube2 je. Mak n hubby cakap, bia tak pandai masak, janji rajin mencube..:)

Maka, dengan ini aye mengisytiharkan lauk pauk untuk lunch pada hari ini ialah ceng ceng ceng...cekidautt~





Ni sayo sawi. goreng gituw2 je~ simple. tatahu nape wa suke betol ngan sawi kontot2 nih.comel je ase. Bile makan pon ase comel je..kakakaka..:P


 Sup ikan. tapi ikan seketoi je. sebab semalam dah goreng. muahaha..malam kang masak lain pulak lah..:P


 Ni tempoyak. DAri buah doyan. Kalo kat semenanjung tempuyak dimakan begitu saje kan? ha, kali ni tumpuyak dimakan mengikut cara orang sarawak. Makan dengan ikan bilis n cili api yang dipotong. perghhh..meleleh wa cakap lu..sedap siot....~



Hoho..arini rajin sikit. buat air laici. Dalam tin..kikikikihhh~ cuma tambah air, goreng dan sedia. tepung cucur adabi rahsianya..

Ha..tu jelah yang mampu ku masak.. simple dan senang..:)

cuma kan best kalo makan berdua..kan..:)