CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 14, 2012

Puma.black@blogmeow.cat


Hai semua..name wa Puma a.k.a Cowie. Puma sebab wa macam puma mami cakap n cowie sebab dulu mami cakap wa sangat penakot dan diam je.*sekarang tidak lagi.hahaha* Wa tinggal kat Samarahan,dengan mami. Mami lah jaga wa. Wa panggil dia mami.Mami panggil wa Owie. Umor wa dah setahun 5 bulan. No tepon takleh bg.hahaha. Wa ni boley dikategorikan sbg menawan lah. Hitam tu kan manis. Menawan. Kan kan. Hobi wa geget tgn mami yg kurus tu. Tulang je weh.

Dulu mami amik kitorang 3 beradik. Mase kecik dulu lah.
Masa mami masok spital jap,si putih, kakak wa ilang kne ambik. Sbb die cun. Bukan wa nak puji kakak wa lah. Tapi die meme cung. Wa dan Allie je itam. Kakak ekot bulu mak kitorang. Wa tau mami sedih. Dahla mami baru kua spital. Sian mami. Tinggallah wa ngn Allie adik pompuan wa lg sorang. Mami still sayang kitorang.heee..

Satu hari,Allie ilang. Mami balik lambat masa tu. De keje kt opis. Mami carik Allie,mami panggil Allie, tapi Allie tak balik jugak. Nampak muka mami sedih. Sian mami. Dahla penat lik keje. Lepas pada aritu,Allie x balik2 dh. Wa tengok mami sedih. Tapi kalo lah wa boley ckp pe yg berlaku sbnrnye. Sob sob..

Skang,tinggallah wa sorang2. Takde kawan dah nk main. Mami pon bz. Sabtu ahad g keje jugak.huah..tp bila petang2 mami main gurau2 jugak ngn wa. Seronok sikit. Mami,mami tau x wa kurang kaseh sayang mami. Mami bz je.

Wa tau wa nakal. Wa geget tgn mami sampai calar2. Tapi wa sayang mami. Wa tau mami syg wa gak kan. Sebab wa selalu dengar mami cakap kat wa.:-)  Kalo balik kje,wa akan tunggu mami balik.dgr kete mami,wa akan jenguk dr tembok dan mami akan panggil, 'Cowiee.meh kat mami meh'.pastu,bila mami nak bukak gate,wa saje golek2 dpn tu. Mami akan amik wa dan dukung wa sambil ciom2 wa. Mami ckp mami windu wa. Kan mami. Mami cium wa puas2. Mami cakap geram tengok wa sebab wa gemuk. Jiran sebelah umah pon cakap wa gemuk kan mami. Mami bagi mamam meme la gemuk.hihihihi..

Mami akan letak kat umah kecik wa n mami letak makanan dulu pastu br mami masokkan kete. Wa makan dgn bestnye sbb mami dh balik.yay. Pastu,mami akan sebok kat dapo. Mami masak. Mami suke masak tau. Pas makan wa akan teman mami masak. Wa duduk je kat tepi tu tengok mami masak. Pelik mami ni. Dok sorang2 pon nak masak. Tapi mami memang suka makan. Tapi mami wa xgemuk2. Heran juga. Bila dah abis masak,mami akan dokong wa n ciom2 wa lagi. Sementara lepas penat masak,mami main2 ngn wa. Wa memang kasar. Aritu wa geget kaki mami. Bila mami jalan,melekat je wa kat kaki dia. Mami marah wa. Tapi lg kuat wa geget kaki mami. Pastu,mami pukul kaki wa. Sebab mami xtahan sakit kot. Wa lepaslah. Mami penah marah wa. Sebab wa nakal. Tapi mami akan dokong wa balik sbb mami rasa bsalah.

Lepas mami masak,mandi n solat,mami dokong wa lagi. Pastu mami soh wa kluar. Wa pon bosan dok dlm umah. Kadang2 dengar mami borak ngn papa. Papa selalu jugak kol kalo die kat darat. Pernah kan aritu mami nangis. Mami panggil wa. Wa tengok je mami nangis. Sian mami. Mami sunyi kot. Mami peluk wa kuat2. Rimas jugak. Pastu mami lepas. Sian lah kat mami. Sape buat mami ha? Meh wa belasah dia. Mami takmo kurung wa dalam kandang dah sebab wa rimas lah dok dalam tu. Tunjuk pasaan kat mami. Wa tebalikkan semua mende sebab wa nak kua. Esok pagi mami tengok sangkar besepah. Mami kemas je. Lepas 3 hari wa tunjuk pasaan,mami tamo letak dlm sangkar dah. Yay. Wa pree..boley g clubbing. Hahaha..

Mami ckp,dok luar jgn nakal2. Dah rase besor sangat lah tu tamo dok dalam sangkar,kate mami. Mami tau wa dah ade gupren. Tapi mami cakap mami xbekenan. Sebab die manyak mulut. Bising kate mami. Yelah. Wa tak suke lah yg kuat membebel ni.kan mami.gimme five kat mami. Sejak aritu wa single.hahaha.memalam g clubbinglah.ngahaha..pastu satu aritu wa dengan bangganya dapat cicak. Melecet dah wa lambung2. Pastu masa mami men pesbuk,wa bawak tunjuk kat mami. Mami tekejot wo. Mami x suke cicak. Mami cakap cicak jahat. Mami usap leher wa. Mami cakap gud boy.mami cakap,nanti bawak.biawak pulak.hihihi.pastu mami soh bawak cicak melecet tu kua. Wa tanak. Wa wat bodo je jilat2 bulu wa yang bekilat tu. Last2,mami amik penyapu mami sapu keluar. Hihihi. Penatlah mami..aiyaa..

Wa suke dok ngn mami. Mami sayang wa. Tapi mami,wa ade wishlist lah. Mami do check and appruf yek. Semuanya seperti dibawah.
a) wa nak rantai ijo cam dulu yang dah putus tu.bil mami nak belikan..uwaa.. Baru la samseng kampung dusun..
b) wa nak mamam basah yg macam mami janji aritu tu.nak,nak,nak!
c) wa suka perisa tuna. Mami jangan lah beli mam yang hat hairfall tu lagi. Tak sedap! Yeh mami yeh..*kelip2 mata*
d) wa nak kawen lah. Nanti mami carik calon e.
e) kalo mami masak guna ikan bilis tu,mami uloq la sikit na. teringiinnn lah mami.

Makaseh mami..tu je wishlist..makaseh mami..saaaaaayaaaanggg mami..Muahhh..

Nukilan meow macho dan jojes,
Puma a.k.a Cowie

Published with Blogger-droid v2.0.5