CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 22, 2012

Kejadian malam Ramadhan pertama..

Hari JUmaat tu balik keje dah eksaited nak pi taraweh malam tu..Maklomlah, malam pertama Ramadhan~

Siap mesej jiran sebelah umah soh tunggu sebab nak pi tarawih sesama. Kebetulan anak-anak dara tu memang nk pi pon. So at least wa ade la kawan kan...

Hajat hati nak lah pi antaq dulu baju ke dobi. *takde masa nak basuh baju* Sebab lagi cepat mudah dan pantas..Pastu tak jadi. Mujur jugak tak pi. Kat bulatan kawasan perumahan wa tu dah berderet2 panjangnye. Mak ai...

Sesampainye dirumah, napok sorang tengah basoh kete. So die tanye nak pi kol bape. Wa cakap lah magrib kat masjid lah. Senang. So, spt yang dijanjikan, kami pon pegilah. G satu kete je. Sonang..

Kat masjid sempat kenal dengan sorang kakak nih. Dok borak2 punye borak, upenye die bini nebi jugak. kekekek..Patotlah seperti agak pemilia. hurm~ Dari perbualan kami, beliau adalah AJK masjid itu. Orang dah biasa aktif berBAKAT kan. :)

Raya dia siap ajak pi rumah lagi. Tak jauh dari rumah saya. hoho. kate saya, InsyaAllah..:)

Lepas abis tarawih, as usual saya kunci pintu bagai. Nak masok tido lah kan. titibe dengar orang bagi salam. Jenguk kat tingkap. Rupenye anak2 dara sebelah umah tu.

"Puan, rumah kami masih takleh on letrik. suis tu tendang balik" kata meka mengadu.

Wa pon pegi lah sebelah tengok. Memang takleh pon. Kesian kat bebudak nih, wa offer tido umah wa. Takkan nak tido dalam kepanasan kot kan. Kesian meka.

Oh yes, dan wa pon kelam kabot kemas umah dan ruang tamu sebab bersepah dengan kain perca ngan kain kastemer. ngahahhaa..Meka datang bawak bantal. Naseb la wa ade tilam ckup tuk meka. Kesian betol. Memandangkan perut wa lapa, wa ketang ketung ketang ketung kat dapo masak. Untuk meka sekali dan juga besahur.

Meka mintak mahap sebab menyusahkan tapi wa tak rasa pon menyusahkan. At least wa ada teman bersahur. So, untuk pertama kalinya wa bersahur dengan mereka. Seronot. Rasa macam mak pulak kejut meka bangun sahur. ekekekekek~

Esoknya pulak, saya bawak meka pegi bazar ramadhan kat Kem Askar Batu 8 yang mane semua adalah masakan semenanjung. hoyehhhh..saya rindu msakan mak..