CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 16, 2012

Fakta raya aku yang tak ramai tahu..


Disebabkan mud nak menjahit tak datang lagi, aku buatla perangai tengok gambo2 dulu. Mengimbau kenangan dedolu kan..Pastu, tu yang jadi entri ni.  Bezanya raya setiap tahun ialah title aku dan juga camane aku beraya disamping baju raya yang berwarna warni. Ah, malas cite manyak. Jom cekidaut…

Fakta Aidilfitri 2010
1) Aku dah keje kat Sarawak. Bulan 2 dah sampai Sarawak, bulan 3 aku dah sebok carik tiket balik KL nak raya punya pasal.
2) Sepakat memilih kaler biru sebagai tema raya..hoho…blue in da housee..
3) Title : sudah bertunang dengan sidia..ehemm..
4) Sebelum balik kampung mak kat Paya Jaras Dalam, kami raya kat umah family tunang aku (skang family mertua)
5)      Cuti seminggu je tapi berbaloi-baloi dan rasa balik kampung..sebab naek belon. Hahahah.
6) Hangkot macam2 bawak balik. Kek lapis, terubuk masin berkotak2..
7) Jadi tokey kek lapis sbb orang order…
8) Aku sampai KL malam raya. dan semuanya dah siap..ohhh.. 

Blue in da house...

Raya umah pemili tunang (skang pemili mertua) before balik kg kat Paya Jaras..


Fakta Aidilfitri 2011
1) Pertama kali beraya sebagai seorang isteri. Tapi hubby tak dapat balik raya. Sob sob..
2) Tema kaler orenggggg..hoho~
3) Buat makan2 kat umah hidang laksa sarawak buatan sendirik. hoho..lumba ngan mak sape punya menu laris. ternyata anak dia lagi hebak..ahhahaha..
4) Memula tanak balik raya. Tapi mak bagi duwet soh beli tiket balik..*soh balik raya jugak..*
5) tapi dapat balik pon sehari sebelom raya..okeh la dari balik malam raya kannnnn..

Family saya..orennnng gituuww..

Fakta Aidilfitri 2012
1) Raya dengan hubby. Hoyehhh..seronott..
2) Tema baju kami tawon ni terpaksa menggunakan o som..biru vs pink..tapi akhirnya pink mengaku kalah. Bukan ape, hormat suami. *tapi baju ai ade fink..hahah..bijak bijak..
3) Meriah sebab dapat raya dengan dua family. Hoho..
4)Berjalan sakan dalam demam. Kali ni dah demam sejak bulan puasa. Sian hubby. Pi jenjalan bawak orang sakit..huhuhu
5) Baju raya saya ade 6 pasang..hoho..paling banyak dalam sejarah. Sebab sebelum ni mmg tak pakai baju kurung sangat..errr..
6) First time balik raya naik airasia..huahh..
7) Buat ketupat nak dekat 150biji..
8) Tahun yang dapat balik awal tuk raya..3 hari sebelum raya. kalo tak, mlm raya baru sampai kL..

Pemili Mertua..:)


Pemili saya..:)


Dan tema kami suami isteri..Biru + fink fink..

selamat hari raya..maaf zahir batin..

Okeh..itu je..

Babai...~