CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 28, 2012

Kata saya :: Bajet 2013

Pertama kali misti la ucap ALHAMDULILAH~

Pada mulanya aku memang tak tengok..
Dok teperap dalam bilik sambil buat keje..
Pehtu dalam kete sume channel dok siar pasal bajet.
So dengar lah.

Sampai umah, cam biasa aku dok ke dapor terus.
Masak n nak siang sayo.
Aku bukak tivi.
Tapi makin lame dengar macam makin rasa dup dap dup dap...

Aku tak kisah sebenarnye kalo ade ke takde bonus.
Cuma ye lah, mengharap elaun rumah naik.
Tapi tak pon..

So, ni lah sedikit intipati yang aku dengar tadi sebagai penjawat awam.
Amboiii, macam2 bunyi bila kami dapat bonus naaaa..
dan juga beberapa keistimewaan yang aku dapat la..

SATU
Pemberian bonus satu bulan setengah kepada penjawat awam
Setengah bulan dah dapat before raya arituh.
Lagi sebulan la bakinye.
Ujung tawon ni ngan bulan Januari nanti sekali lagi..
ALHAMDULILAH~

DUA
ATM akan diberi tambahan gaji RM200 mulai tahun depan
Dengan ini secara otomatiknye gaji aku pon naik le..hehehhe..woot woot..

TIGA
Kalau bayar PTPTN lumsam atau konsisten, dapat imbuhan sikit.
Waw!!
Konsisten tu makna dia bayar tanpa gagal kan..
Eh, aku potong gaji weh..
Boley la dapat kannnnn..ngahahah..

yang lain2 tu takde kaitan dengan aku..
nak kate bujang, aku dh kawen nih..
Nak kate belajar, aku dah keje..

Apo lagi..

Nak mintak BR1M macam tak layak je..
eh, married bachelor kire single kan..
boleh kire isi rumah kan?
hahhahaha..

 Apo daaaaa..

Kalau bab duwet tu laju je kan..
Cer bersyukur sikit.

Kepada penjawat awam, sila bersyukur.
Upgrade lagi performance..
Jangan keje nak mengelat je..
Nak ponteng..
Tanak datang keje..
Bagi macam2 alasan..
Gomen dah bagi macam2..
Ape lagi yang nak?
Sila bersyukur e..
*ni tuk sesetengah orang yang aku exprienced*

Yang tak dapat tu tapayah nak jeles ke nak kutuk ke nak buruk2kan sesape..
tAk baik..
Juga..
BerSYUKUR..

Bila gaji makin naik, malu lah kalo performance keje tak upgrade.
Patot gaji naik, makin up la kan..
ni tak..
Aih..
Kalau aku malu weh..
Naseb gaji aku ciput je.
Tapi tu SYUKUR...
dapat jugak makan minom dan tukar2 baju. 
kannnnnnn~

Terima kasih...

:)