CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 4, 2012

Oyen si KKU (kucing kurang upaya)

Citer Oyen si KKU ni tak lah glamer macam Hero. Tapi dia senasib macam Hero.

Entah..titibe rasa macam nak buat entri khas untuk Oyen, kuceng kesayangan hubby wa kat KK. Mungkin sebab seronot dengar hubby cite pasal kucing dia nih. :)

Tau tak kalo perbualan kitorang sebenarnye macam more to pasal kuceng dan sewaktu dengannya. Tipu kalo wa cakap wa tak hampir nangis dengar cite oyen dari suami tercenta tu..

Mungkin sebab wa ni pencinta kucing kot. Wa actually ade bela kucing 3 ekor sebenarnye tapi bila dah gemuk je ilang. gemuk je ilang. Bengang tahap cipanzi betol..Walopon kucing wa tu ireng (bahasa jawa maksudnya itam), tapi masih ada orang yang sudi mencuriknya daripada aku si jemah yang jojes. hoh..

Hubby pon sayang kuceng juga. Dia boleh bela kuceng kat KK tu. Beli sangkar, siap ade buai n tempat cakar kuku lagi. 

Dari apa yang hubby cerita, si Oyen ni dia bela dari kecik. Masa dia jumpa Oyen ni, memang mata sebelah dia dah injured. Kesian. Sebelah lagi macam kabur2 sikit. Nama dia Oyen sempena bulu dia kale oren. Dia betina. 

Disebabkan kesian dengan si Oyen yang masih kecil, hubby dan kawan baik dia, Jamil, setuju tuk bela Oyen sampai dia dah boleh jalan sendiri dan yakin dengan mata dia yang dah ilang sebelah tu. Memang agak susah untuk si Oyen hidup kat luar kan. Punca mata dia jadi cenggitu hubby pon tatahu. Sebab masa jumpa tu memang dah camtu..*nangeh weh*

Oyen dari cerita hubby saya, agak lincah. Beliau jalan dengan mengeluarkan kukunya kerana mata nya sebelah saja dan kabur. Bila dah besar, baru hubby berani mandikan dia. :)

Tamo citer manyak..Meh tengok Oyen si KKU..

*sape tak brani takyah tengok.

*sape nak kutuk Oyen, takpayah tengok..




walaupun mata dia takde, tapi dia tetap comel pada saya..:) Oyen cuma bergantung pada mata yang satu lagi, yang kabur..:)



Duduk dalam buai putih. Kemain lagi ye Oyen. Hik3..
*Yang kaler2 napok sipi2 tu tempat cakar kuku dia. *




Panas lah tu. Tido kat besi pulak. *mak aii. perut seksi..hehehe..*


Pada saya dia comel..Bulu dia oren yang sangat cantik...

Tak kisah la orang nak cakap ape tentang Oyen, yang penting hubby saya dan kawan baik dia sayang kat Oyen nih.

Sob sob..*kesat air mata sat*

Jumpa lagi..

Babai..


p/s Hubby, sorry. Penjam sat gambo Oyen tau..muahh..cyg dia..