CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 20, 2012

Dulu stress, makan..Skang stress, masak..ngeh3..

Sudahlah bersedih..
Tak pegi mane pon..

Acamtu lah saya..
Sekejap je..
Dah pueh nangeh, dah..
Bangun balik, tarik napas pepanjangggg..
Fuhhhhhhh..
Biarkan semua berlalu..
Teruskan hidupp..

Eh..
Baek...
Kang nangeh sangat kang batal pose aku..
Alhamdulilah, arii ari ketiga aku puasa walopon dah masok 4 Zulhijjah..
Puasa yang pertama tu tak dapat..
*betapa aku tak aware nye bulan kalender islam..sob sob..

Jadi..
Untuk menghilangkan stress dan bebanan diminda, aku pi bejoget kat dapo..
Actually semalam je dah terpikir lagi tapi tak pula disiasat kat dapo tu kan ade ke tak barangnye...
Jadi, lepas kemas satu umah tadi, aku bukak leptop..
Google ressipi..
Ni lah keje aku..
Menggoogle resipi..
SEbab aku tak pandai masak..
tapi aku minat nak masak..

Aku jmpa resipi dan bace selow selow..
Wahhh..
Semua bahan ade kat dapoo..
Seronot..

Aku mula buat doh..
Uli punye uli..teringat kat mak..
Ni lah kesan daripada suke tengok mak masak..
Mak rajin buat kuih tuk anak2 dia..
Masa kami kecik2 lagi lah..
Sebut je kuih ape, mak memang pandai..
walaupon dia keje pon, dia tetap masak tuk anak2 dia yang kuat makan ni walaupon semua nye badan kurus  kerempeng..
cop,..iwan je tak..mgahhaahahha..

Aku buat camane mak aku uli doh dedolu..
Perghh..
Dasat woo..
Sebijik macam mak..*pasannn*
Pehtu aku rehatkan doh tu..letak tepi..

Aku amik sardin..
Letak kuali atas dapo..
potong bawang sikit ngan cili, campak dalam kuali..
tuang kuah sardin..
isi sardin aku letak dalam bekas lain dan aku hancurkan..
lepas kuah dah sdikit mendidih, aku masokkan ikan sardin yang dah hancur tadi kedalam kuali..
biar dalam 5 minit dan tutup api..

Pehtu aku jenguk doh aku..
wahhh..
Dah membesar bagai juara dari saiz asal masa aku uli pes time tadi..
ngehheeheh..

Pehtu, aku alih kuali g sebelah dapoq, aku masak tomyam udang dan campur2..
dalam 15 minit camtu, dah siapppp..
nasik pon dah masak..
Tu je lauk bebuka aku..
Simplee..

 Kul6 kang nak bulat2kan doh..
Pehtu sumbat ngan intinye..
Buat besau2 cepat siap..
ngahahaha...
*pemalasss*

Okeh..
Haiyaa ala solaaahhhh..
Asar dulu..
nanti sambung berbelog..
Babaiii~