CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 7, 2012

Ladies Outing : Hantu Kapchai..

Semalam actually bukan turn aku bekerja. Tapi aku turun je sebab nak setelkan keje yang belambak tak reti nak abis tu...

Pehtu..
Rerakan gadisku mengajak aku tuk pegi menengok wayang..
Huhuhu..
Lame seh tak pegi tengok wayang sejak bertukar status nih.
Memang tak pi pon..
LEbih suka berada di rumah dan terperap di rumah..
Tah..
Dah pueh kot muda dulu berjalan je..

Jadi mereka pon mengajak aku untuk menengok wayang citer Hantu Kapchai..
HOHOH..
Zizang weehhhh...

Tapi..

Sementara tunggu nak masok wayang tu, kami pegi main kat macam tempat video game tu..
Tih tih tih..

Main ape tau..

Main menatang nih..



Ten tenennnnnnn~

Ini lah mesin masa gegula yang aku dok hampir menjerit2 main..
Tahpape kannn..
Memang aku begini..
Main game ape pon misti nak menjerit..
aiyaaa..

*geram aku tengok menatang ikan paus biru tu...*

Aku dapat dua genggam gegula je..ngahahhaha..
Boleylaaa..
Asal dapat kann..
Tu pon setelah percubaan yang keempat..
muahahaha..

*rasa macam budak tak cukup akal pon ade gak..*

Okeh, mari lihat sedikit sinopsis cite ni..

 
Hantu Kapcai mengisahkan Ajib, mat rempit yang terdesak melunaskan hutang dengan along, terpaksa berlumba dengan musuh ketatnya, Tiger (Remy).

Demi memenangi wang pertaruhan, Tiger mensabotaj perlumbaan itu hingga berlaku kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib.

Roh Ajib yang terperangkap di antara alam nyata dan ghaib, terkejut melihat jenazahnya berada di tengah ruang tamu rumah dan dikelilingi keluarga serta jiran tetangga. Dia hanya boleh berkomunikasi dengan Ibrahim, calon Imam Muda di kampungnya.

Dalam usaha membantu Ajib, Ibrahim terpaksa mencari jalan meyakinkan keluarga Ajib, malah dalam masa sama, membantu menyelesaikan perkara yang belum sempat disempurnakan mat rempit itu.

So far, aku enjoy tengok cerita nih..
TEgelak gelak macam nak pengsan..
Tih tih tih..
naseb kitorang amik seat belakang..
Gelak la macam orang gila kann..

Cuma pelakon wanita itu saya kurang berminat..
Err, macam ape ek.
Tah..
Mungkin sebab tak minat.
So semua pasal dia tak suke..
kekekekkeek..

Yang best dia pakai moto HOnda C70 weh..
Bapak aku ade lagi moto tu..
Tapi adik aku dah modified tah jadi macam hape dah..
Tingat moto tu yang manyak berjasa kat aku ngan kawan baik aku, Lin, masa kt skolah dulu..
Moto tu lah bawak kami pi sekolah hehari.
Bila ujan tabley start..
Pehtu penah kene kejar dengan mat Ind** balik dari sekolah.
PEhtu kene marah sebab ade mamat In*** tu jugak letak surat cinta tuk ktiorang..
Gila..
Aku belajar bawak moto pon abah ajar guna motor tu..
Dan..

Yang paling syahdu, moto tu lah abah ngorat mak masa dedolu..
Haa..
BEsar jasa dia.
Turun temurun tu wehhh..
Dari aku, pehtu sampai adik aku yang no 4 tu..
Sampai kat dia jahanam moto tuh..

Pehtu adegan yang aku paling takleh lupa masa Ibrahim (Fiz Fairuz)  nampak Ajib (Zizan) masa nk semayang jenazah tu..ngahhaha..
Gila muka cuak..
hahahha..
Yelahh..
SApe tak takot kalo nampak orang yang dah mati kan..
Kih3..

Hahhaha..
Maleh nak cakap manyak la.
Sape yang belom tengok, pi lah tengok..
Tak rugi..

psssttt..
Baju Zizan dalam cite tu tulis "Laki Strike"
mueheheheh..~

Babai~