CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 26, 2012

Raya Korban: Nasik impit dan ..... [Part 2]

Sambungan.....

Ondway balik tu, aku kol mak aku...
Dari malam tadi dok tanya resipi..
tAk melekat jugak kat kepala..
muehehehhe~

Sebenornye saje je kol..
Boring..
Jalan tu takleh laju sangat..
Sebab tak cantik kan..
tu yang dok beborak tu..

Sampai je umah, aku stat bejoget kat dapo..
Debor jugak..!
Sebab ni pirst taim aku masak wehhh..
Memang based on kenangan masa tengok mak masak dulu..
Aku tengok mak masak cane..
Aku ingat2 jelah..
dalam kul 1130 camtu aku dah siap masak..
malam tadi aku dah sesiap rebus dah ketupat..
Ala..ketupat nona je yang mini mini tu..






Caye tak aku makan sikit ni je??
Ngahaha..
TUk snap masok blog tunjuk ni jelah..meuehehe..


 Ni lah kuah lodeh tu..
eh, bukan..
Mak cakap ni masakan orang jawa yang betol..
Memang kering...
Yang berkuah tu memang..
Pilihan ..

Tapi mak cakap kalo ekot yang betol2 orang jawa punye acam nih lahhhh..
hahahahha..
Amacam, darah jawa aku dah terserlah disitu...
ekekekekekekk~
   

Aku dah pon selamat mengepos gambo ini kepada suami tercenta dan ayat pertama kua dari wassap dia ialah...
"apesal papa tak napak kuah dia ma..?"

Ngeh3..
Habi, kuah dia sudah kering..
Tapi bila kering ia sudah jadi masakan pyo orang jawa..
haaa...
Sian habi.
Dia nak makan..
Tapi jaoh..
Takpe..
InsyaAllah yayang, kita duduk same e pasnih..
Kesian kat somi..
Aku pon boring la, aku masak, aku makan..
Aku nak, aku masak, orang makan..
Pehtu, orang masak, aku makan..
ngahhahha..
doakan kami dpat dok sama..
Terseksa jiwa raga haku duduk jaoh camni..
Syahdu raya tanpa suami..
Hubby, tunggu saya ya..
Nanti saya masak sesedap tuk kamuuuuu!

Selamat hari raya aidiladha kawan-kawan!
Petang ni nak buat soto pulak..
Insya-Allah kalo larat...

Bye~