CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 10, 2012

Setahun pat bulan berlalu~

Harini, genap setahun 4 bulan kami diijabkabulkan sebagai suami isteri..



Bagi yang tatahu perjalanan hidup kami selama kami berumahtangga, takpe, nanti lelama  biasalah tu...

Ahaaa..
Orang cakap, kalo dah masa begini, duduk sama, insyaAllah dah lama lekat.
tapi, kami duduk jauh.
dan kami belum lagi ade rezeki itu..
Hati, teringin..
Tapi..
TAkdir Allah..
Siapalah saya nak pertikaikan kuasa Allah kan..
Dia yang tentukan semuanya..

DAhhhh..
Tamo cite mende sedih..
Dan tanak sentuh lagi hal nih..

Tapi..

Nak share perbezaan lepas bergelar isteri pjj..
Selama setahun lebih nih..

Actually, banyak perbezaan woo..

Bebaru kawen : Rasa seronokkk jee..sebab masih berdua..
Dah setahun kawen : Apesal rasa sunyi je..*belom ade baby..*

Bebaru kawen : Ta payah masak lah. beli je..sonang..
Dah setahun kawen : Masak itu wajib! sebab? pektis make perfect..Kalo dah dok same esok lusa,takde la tkial kial nak tajamkan skill masak.

Bebaru kawen : Asek nak nanges je bila hati tesentuh..
DAh setahun kawen :Marah terus..sonang..tih tih tih..

Bebaru kawen : Tak ramai kawan mini nebi..err, takde kot..
Dah setahun kawen : seronok!! manyak kawan mini nebi..hoho..

Bebaru kawen : Orang asek tanye bila nak ade baby..
Dah setahun kawen : Senyap...sebab semua takot kene marah balik..ngahahah..

Bebaru kawen : Buat tu tak pandai, buat ni tanak, buat acamni takot. buat acamtu tabley.
DAh setahun kawen : Flush jamban pon aku betolkan..Okeyla kannnn..

Bebaru kawen : Sebok nak membeli periuk belanga. Konon nak penuhkan barang dapo lah..
Dah setahun kawen : Mane aku nak letak pinggan mangkok periuk belanga bebanyak nih..uh...

Bebaru kawen : Hai cik..eh, puan..
Dah setahun kawen : Cik Emy, Cik Emy..*terus ilang Puan tu..ciss..*

  Bebaru kawen : Hai yayang. dah makan? watpe.. *dan mesej serta begayot..*
Dah setahon kawen : hai yayang .. dah makan..? zzzzzzzZZzzzZZz..

Bebaru kawen : tatahu nak buat ape.manyak sangat masa pree..
Dah setahun kawen : Macam2 pulak aku nak buat. ade je..seronot..manyak masa terisi bende pekdah...

tih tih tih..

Apepon, aku bersyukur..
Dan selamat jadi isteri..

tApiiiii...


ingat!

Kawen bukan penyelesai masalah.
Juga bukan nak sesuka..
sebab konon dah bersama orang tercinta.
TApi kene lekat kt kepala..
yang tanggungjawab perlu dilaksana..
bukan setakat cinta..
duit, masa, tenaga..
Sabar dan tabah penentu segala..

Kat bebudak yang tengah bercinta hangat sangat tu, toksah ingat kawen tu senang ek..
Berat bahu pikul..
Especially lelaki.
Tak jalankan tanggungjawab, menjawab la esok ngan Allah...
Syok masa bercinta.
TApi tanggungjawab tanak buat tak payah berangan..

Apepon tuk somi tercayang, Asyrani Khalib..

Saya sayang kamu sangat2...
Be with me..
Until my last breath..
I need you..
I miss you..
I love you..
And
You are my Imam.
And also my syurga..

Bimbing saya seadanya..
Sepertimana maksud tersirat akad yang dilafazkan setahun 4 bulan yang lalu..
Serta sabarlah dengan karenah saya..
Hubby, siyes, saya perlukan kamu.
Disisi saya..

Terima kasih jadi suami terbaik saya..
Sayang kamu..

"Mama tak pasan e. Yang mama dah semakin kuat dari sebelum nih.." 

Makaseh hubby, atas kekuatan itu..