CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 16, 2012

Buah iso..~

Aku tatahu dan ni pirst time tengok buah ni masa bekpes kat pantry pagi tadi.
Sorang staf aku bawak buah nih..
Kate derang, nama buah ni, buah iso.
*camni kot eja dia..




Kate derang lagi, buah ni seakan2 buah mata kucing.
Dan bila aku bukak kulit dan makan isi dia, yelahhh..same..
Cuma beza dia ialah isi dia nipis je..
Bijik dia sebijik macam buah mata kucing..

Pehtu lupa nak snap gambo isi dalam dia sebab sebok makan..
ngahhahaha..
apo kobondo la aku nih..
Kalo nampak makanan, pantang betol..
Pantang tengok..!

Bila aku google tak kua pulak buah ni..
MUngkin belah2 Kapit sana menggelarkan buah ini buah iso..
Sebab orang2 belah Kuching ni panggil mata kucing..

Cuma bezanya, isinya lebih nipis dari buah mata kucing dan kulitnya juga berbeza..

Apepon, sedappppp!

*ah, aku sume sedappp..!