CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 3, 2012

KOLAGEN? Apa tu???

Ade orang tau ape tu kolagen..
Tapi tatahu ape sebenarnye kolagen..
Aku dulu pon, *masa muda remaja* mane amik tahu sangat hal si kolagen nih.
Sebab pandangan aku, kolagen ni tuk orang2 tua macam aku skang..

Rupa2nya, kolagen ni baek tuk kesihatan dan kecantikan!
Ai ni dah tua u olss..
kene la jaga kecantikan tu kan..

Apa yang aku tahu, kolagen ni orang dok suntik2, cocok2 kat bahagian yang diigini..
Ade juga perati kalo pi supermarket kan..
Yang air minoman tu ade kolagen..
Siyes la tak tipu..
Takot kalo ade napak perkataan kolagen tu!
macam la tua bekedut sangat kan nk minom kolagen bagai!

tapiiii..

Lepas aku berani mati cuba HKCC ni..
aku tuka persepsi kolagen..
dan hasil kajian orang kuat HKCC dan rangkaiannya, baru aku tau apo sebenarnye kolagen nih..

Macam aku cakap sebelum nih, aku kan jenis tak pueh ati dengar sebelah pihak je..
Jadi aku pi la tanye sana sini..
google..
malah aku cuba senirik..

Semua orang tau aku ni tak le cantik mana pon..
tApi lepas amalkan kupi yang ade kolagen nih, aku rasa aku cantik sangat..
*ayat mintak penampo...

bukan nak cantik je weh..
Yang penting balik keje aku boleh bersilat kat dapo..
Dalam nak cantik ade jugak yang dapat kebaikan kan..

Dah..
Meh nak share info pasal si kolagen yang dulu menakutkan aku nih..
MEh!



ni la pes time aku tengok kolagen nih..
*begini rupanya...hooooo~
gila batak tatahu kannnn!!






Jadi, lepas bace entri nih, apekah perasaan anda terhadap kolagen?

ngahahhahaha..
Semoga anda lebih mengenali kolagen ini..

kredit to Haida Kamaruzzaman Collagen Capuccino..
*sila pegi like laju2. dan pastikan bukan fake page..kalo nak pastikan boleh tanye saya..ngahahahha..

p/s : Ini bukan entri pomot tapi sedikit pomot..sape kenal aku bebetol tau aku camane.
Sebab..?
Kalau aku tak try senirik, tak coba rasa keberkesanannye, haram aku nak tulih pepanjang, buang masa saje..
Pehtu nak soh orang cuba kan?
Jadi, kawan-kawan rasa aku ni menipu ke dak?

Muehehhe..

Terpulang..

Semoga mendapat ilmu baru tentang kolagen ini..
Zasss~