CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 8, 2012

Somiku demam~

Gundah gulana hati bila somi demam..
Depan mata nih..
Tu selalu jaoh lagiii la risau~

Selalu demam gituw lah..
Akan tido lepas makan ubat..
Aku ni walopon dok bersilat kat dapo, asek ulang masok bilik cek panas badan dia..
Adeh, risau sungguh..

Tengahhari tadi elok je dok tengok tivi dengan aku.
titibe stat kul3 camtu, dia stat tak berenti bersin..
Suara dah lain..
Aku tanye nak ubat dak..
Dia angguk..
Aku huluq satu bekas ubat2 aku..
Dia makan saluble pulop..

Ade ubat seseme aku tapi plus ngan gatal..
Arituh aku demam gegatal..
Tak bani pulak dia nak makan..

Pehtu, masa beliau keluar sat pi isap okok, beliau masok dengan memegang sehelai kertas.
Pos berdaftar..
Aku tengok pos mesia kat kota samarahan..
Jeling jam, kul345..
Derang tutup kol 5 kot..
Aku ajak habi pi amik..
Kang kalo dah ari lain celah mana lak aku nk amik..
DAh kene balik awal atau datang lambat..
Kan..camane..

Aku dan beliau bersiap laju2..
Beliau pula tak berenti bersin..
Ngan hingus dah meleleh2 dah..
Kesian aku nengoknye..
Nak jugak ikut tu..

Aku pon bawak lelaju sebab nak kejar takot pos tu tutup..
Sekali sampai , eh..dah tutup..
kalih jam kete..
Baru kul 4.15 petang..
Deme ni koje ke tak..

Uh, takpelah..
Maleh nak pikiaq..
Hampa sungguh..
Ade tulih kat kertas kuneng tu PTPTN..
apekah?
aku bayar ptptn tolak gaji tau skang..
adeslaaa~

PEhtu, dah alang2 kua tu, aku cakap kat habi, aku nak beli barang dapo sikit..
Singgah kt UNACO tu..
Nak beli sayo sikit, ngan kudap2..
Beliau ni dah biasa berjaga malam..
So kene sediakan makanan.
 Nak masak memalam, adeh, tak larat..
Kalo larat aku masak le..
huhuhu~

Pas beli barang, aku ajak pi klinik..
Beliau geleng..
"Ma beli ubat seseme e.."
Geleng jugak..

Adehlaaaa..
Odw balik tu, aku cakap..
"takpe..ma masak sup tuk papa keh.."
Angguk2 beliau..

Huah..
Legaaaa..
Nak juga akhirnya..

Sampai je umah, aku soh dia masok bilik..
Tido..
Aku pulak nak kemas ruang tamu tu..
Sesambil masak kat dapo..

Aku masak sup sayor je..
ADe la fishball sikit...
 Pehtu aku buat puding roti by the time nak tunggu sup aku mendidih..
Dah siap juga..

Ni depan mata demam aku dah menggelabah itik..
Cer imagine bila dia nun kat sana, dia demam..?
Wuhh, berkali ganda aku risau..
Sepatotnye aku ni yang jaga dia..
Sakit pening, demam, muntah bagai..
Aku yang kene uruskan..
Tapi acane..
Tanggungjawab lain pon kene buat jugak..
Susah nak cakap..
Orang yang alaminya je akan paham..

NOrmallah isteri risau kan..
Pehtu sape lagi nak risau..
HOpe ada rezeki kami dok sama pehni..
Dok fikir habi camni..
Camane..
Hurm..

aku lapa nih..
Ni yang tengah tungu beliau bangun..
Nak makan malam sesama..
Tapi takpe..
tunggu somi sat..

Okeh...
Nak sesiap hidang..
Sat g dia bangun la tuh..

BAbai~