CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 19, 2013

Hari Malas sedoniyaaaa...rambot oh rambot..

Saat entri ini ditulih, haku senang menikmati kupi kolagen kapucino panas2 dengan indahnya..
hujan lebat diluar...
oh, oh oh..!

dan dari pagi tadi, aku hanye mengadap tivi..
lappie..
henpon dan kendian tivi semula...
dan begitulah seteruihnyeee...

malas!!

ye..
memang..

aku cuma nak berehat puas2...
bukan senang nak dapat rehat camni woooo..
minggu depan akan jadi minggu yang sangat hectic!!
tapi aku harap aku tak terlibat~
sebab aku maleh nak terlibat...
plus turn aku keje pon next week..
huaaahhh~

okeh..
dari pagi aku tgolek saje depan tivi..
style aku, aku maleh tido dalam bilik..
seret tilam bawak kua, tegolek le depan tivi..
kalo dah namonye weekend, memang tak bekpes la..
lagipon aku tak lapa..
*malas sebenarnye...

semalam plan beria2..
nak masak sambal lah..
ade beli tempe..
kacang ngan ikan bilih pon ade..
ingat nak buat sambal tempe kan..
bila malas dah menguasai segalanya, aku meneruskan kegolekan aku di depan tivi..
tih tih tiihhhhhhhh~

rambot dah panjang..
aku pakai tudung pon dah napok monjol nye..
mmg dah boleh ikat..
tapi rimass...
kepala pon dah start saket..

aku ni mmg baka takleh rambot panjang...
sape kenal aku dari zaman jahiliah aku dulu tau la aku punye style cane...
mmg rambot pendek saje..

ade la ala2 gini..





nak gamba julia ziegler je kannnn..
tapi ye..
rambot aku dulu pendek camtu...
rambot bob macam rihanna pon penah buat dulu..
siap line line kaler merah lagi..
adeh..
zaman jahiliahhhhhh...
 
Ada beberapa sebab ngape aku takleh berambot panjang.. 
satu sebab aku memang takleh rambot panjang..rimas..
dua sebab aku cepat pening kepala..
tiga sebab aku ni selekeh dan tak suka ikat rambot..
empat sebab aku tak reti nak jaga rambot..
lima sebab susah jaga...
enam sebab rambot aku akan gugur dengan jayanya..
tujuh sebab aku ada masalah kulit kepala yang kronik..
lapan sebab aku malas nak sikat rambot..
ngahahaha..

dan ada juga beberapa sebab aku lebih suka berambot pendek..
satu sebab kawan aku cakap aku nampak macam wanita moden.*masa zaman uitm dulu lah...*
dua sebab aku takpayah sikat rambot.. dlu aku pakai gel n wax..serabot2 kan sikit, siappp..takyah sikat kannnn...
tiga sebab aku rasa kepala ringan je..
empat sebab aku tapayah ikat rambot..
lima sebab aku rasa kompiden lagi tinggi..
enam sebab kawan2 cakap aku nampak lebih matang kalo rambot pendek. tu servei tiga tawon dulu..

ternyata rambot pendek memihak kepada aku..
berbanding rambot panjang..

cuma skang nak potong rambot pon nak kene tanye somi..
beliau suka pompuan rambot panjang..
haku pulak alahai..
rimas..
ni nak mentak ezen pon macam tak bani..
tunggu beliau jumpa haku dulu..

miss zaman rambot pendek masa zaman tak pakai tudung dulu..
ringan kepala..
kalo dah bertudung ni pon ringan je kepala.
senang jugak nk pakai tudung..

kalo dah cuci rambot, cepat kering...
nak cuci pon senang...
tak banyak masa nak pakai..

dulu nak pegi potong rambot, ngan kawan baek aku si Lin tu..
dia je lah yang tak pernah kot berambot pendek..
aku ngan Sue, sorang lagi kawan aku sejak kecik lepak kt bukit kg jawa tu pon memang akan ke kedai auntie kat kedai abeng tu..
panjang sikit je pegi potong..
auntie tu pon tatahu nk potong cane lagi..
sudah pendek maaaaa..

tapi kami nk lagi pendek..

hahahahaha...

ade lagi tak kedai tu wehhh?
so far selama aku pi manyak kedai gunting, auntie tu je yang best...
tpt mahal sekali pon aku macam rasa potong tak pueh ati..

aku rasa nak potong nanti masa balik kt kL..
misti auntie tu cakap nanti lamo tak datang kedai dia..
hahahahahah...

ah..
sambung tengok tivi...

nak google pesen rambot..
nak bawak pi kedai soh dia potong cmtu..
hahahahah..
ye, itu memang pangai aku..
sebab susah nau nak explain soh potong camane..
tih tih tih..

eh..
kalo ade sajesen sila la bagi pesen ape sesuai kalo rambot pendek..
especially tuk yang pakai tudung..

nak tegolek tengok tivi semula...
malasnyeeeee nak masakkkkk!
uhhhh! 
esok saje lah kemas umah...
dah tahap gaban dah umah nih...
besepah sepahhhh...
 
okeh..?

jumpa lagi..
babai~