CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 21, 2013

Balik Kampung : Umah acik.hoho~

Memandangkan cuti kali ni macam agak panjang lah...
tak la panjang mane pon..
so aku amik kesempatan tuk melawat makcik aku kat kampung tu..
Lame dah tak jenguk beliau..
Mak cakap pon acik selalu cakap kalo aku balik kl melawat la dia..
Acik aku dari kecik duduk ngan kitorang..
tapi skang dia dah buat rumah..
so dia tak duduk ngan kitorang dah..

Dia kakak kepada mak aku..
mak aku anak bongsu..
so dia part of our pamily jugak..
dan hari itu pon tiba..
hoho...

aku, somi, mak dan dua adik pompuan aku bergerak ke kampung..
dua orang adik jantan aku merempit je.
memasing dah ade moto...
senang..

Amboi apai..
kemain ko rileks ek...
kehadiran kami disambot oleh Apai..
si kuceng oren..
gnahahah..
muka takbley blah la ko apai..
macam muka mintak penampo..
ngahahahha..

sebelum sampai ke rumah acik aku tu, kami singgah dulu beli sikit barang dapo tuk dia..
kemain lagi mak aku menyopping ek..
kat econsave tu pon jadik..
lupa lak nak snap pikces mak...
hahahha..

lepas dah beli barang tu, terus ke umah acik..
hangkot semua barang masok kete..
dan kami semua macam tau ape nak buat kat dapo..
mak dah aja dah..
takyah nk suruh2..
orang pompuan kalo pi dapoq misti tau buat keje dapo..
mak dah kol acik kate masak nasik je sebelum gerak tadi..
lauk suma kami yang masak..

Ni adik pompuan aku yang bawah aku tu..
tengah goreng sayo..
hahahahha...
dia tak pasan gambo ini disnap sehinggalah aku tag gambo dia kt pesbuk..
ngahhahaha..
rasakannnnn...
caught on camera...

NI pulak adik pompuan aku yang kecik sekali..
tengah potong limau..
buat sambal belacan...
dajah 6 ni..
gemuk kan?
hahhahha...
adik,..adik...
bagus ko tolong kat dapo..
umo bukan penghalang ye...

dan kurang dari satu jam, semua ni siap dimasak...
taraaa..
lauk kampung diiringi suasana kampung..
indahnyaaaaaaaa....
jemput tengok..
muehahhahaha..

dan seperti biasa..
aktiviti menangkap gambo pula...
ni lah kawasan umah acik...
tangkap gambo kat depan umah acik..
hihihi..
peace yaawwww!!!


dan...
mari bergerak ke umah mak ngah pula....
kita serang umah mak ngahhhhhhh!
hohohoo~

nadea ramly
xoxo