CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 15, 2013

Ber 'Laksa Sarawak' di Tahun Baru Cina..hoho~

Plan nak masak kat umah mama memang dah ada masa aku kat KUching lagi..
Lame juga tak memasak tuk pemili mertua...
jadi, harini (9 hb) bersamaan dengan raya cina haku mula memasaknya punnnnn..

pepagi pegi pasar dulu..
carik barang memasak...
dan balik tu terus bersilat kat dapo dan mula memasak..
hohoooooo~

Sesambil masak kuahnye tu, aku pon menyiapkan awas-awas atau bahan-bahan yang turut dimakan bersama laksa sarawak ini..
macam daun ketumbar, fishcake, udang, fishball, cili potong dan lain-lain..

dan by the time kul 4 petang camtu, laksa sarawak siap dimakan..
hohoooooo~

ni lah hasilnya...
taraaaaa~
ai buat senirik hokehhh..

Itu tangan siapa?
hek3..



dan mama telah menjemput Kak Ani dan suaminya serta anaknya untuk merasai kesedapan laksa sarawak buatan haku..
hihiii..

bangga sat bila orang puji kate sedap..
alhamdulilah..
kalau kita masak dengan penuh kasih sayang, insyaAllah sedap...
kan kan kan...

Lepas masak tu, kami pulang ke rumah mak haku pula..
kami ni tetiap malam gilir-gilir..
mementang umah mak n mama dedekat..
hahahaha..
lelagi mak dah pindah umah baru skang..
laaagi dekat kami nak ulang.
tak sampai 5 minit..

dan malam tu pulak..
adik ipar aku gtau sepupu depa datang dan makan lagi..
somi sepupu meka siap tanmbah lagi..
hihihihh..

kembang sat...

sedap lagi katenye..

insyaAllah ade rezeki, raya kali ni, saya buat lagi laksa sarawak..
tawon lepas tak dapat buat..
so tawon ni sape nak rasa sila datang umah mak kita..
hihihihh~

okeh...

jumpa lagii..

babai...

xoxo
Nadea Ramly