CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 7, 2013

HKCC Testimoni : Erin kate, aku nak kurus..

Testimoni lagi..
hahahaha..

kali ni khas dari kawan seronggeng aku...
bukan sebab dia kawan baik aku, aku cite ni keh..
tapi sebab keberanian beliau yang nak mencuba kupi jojes kita nih..

OKeh, first skali meh tengok gambo time kami kekecik dulu..
ehehehehhe~
gambo masa tadika...
tak ingat pula aku kenapa kami pakai begini pi skolah..
hmmmmm~


Cer carik aku yang mana, kawan aku tu yang mana..
kalau bijak cubalah..hehehehehe..
kami mendapat pendidikan awal di Tadika Kemas FRIM..
seawal usia 5 tahun..
Masa tu harung je umo bape tahun pon kawan je...
Itulah kali pertama aku tengok ramai budak2 sebaya aku yang pi skolah...

Tadika ni ade dalam kawasan perumahan tuk kakitangan FRIM..
So senang kalau balik sekolah kan, abah amik nek moto je..
Masa tu teruja nak pi sekolah..
Mak cakap, aku tak takot pon..
Even tak nanges pon...
Anak ex-army la katekan...

So mak aku ilek je tinggalkan aku kt skolah tu.
masa tu aku ingat ade jugak mak bapak yang tunggu kt lua...
tapi aku tak eran sebab aku seronok tengok ramai kawan..

Makan pon dulu ade time rehat..
SEtiap hari adalah menu yang berbeza..
kami ade pembantu yang bagi kami makan..
Kitorang panggil beliau Ummi...
Paling taleh lupa..
Makan bubur nasik..
ade daging..
aku takleh kunyah.
even nak telan...
so aku letak kat belakang..
hahahahah~

Okeh, done cite pasal tadika.
Kitorang sambung sekolah rendah kat SK Kepong (FRIM)..
Masih terletak dalam kawasan kampus FRIM...
Untuk makluman, kami dok kuarters...
so segalanya ada dalam nih..
Macam biasa, g skolah mak and abah anta..
Kawan aku ni umah dia jauh gak ngan aku..

DArjah satu, aku ditempatkan kat kelas 1 Keruing..
Kalau tak silap aku masa tu ade tiga kelas je..
Jati, Keruing, Meranti..
So aku dapat kelas kedua..
Maklonglah, tak brapa pandai pon...

Paling ingat, cekgu bahasa Melayu, cekgu Hasnah..
Tulisan beliau gila sangat cantik..
Terpesonaa betuil....

hihihih...

Masok darjah dua, aku dapat kelas Jati..
hohohoho~
sebab aku punye periksa masa darjah satu tu memberangsangkan..
*mahu tak belaja, kalo tak kene sebat la ngan rotan ngan mak..
Masa tu mak tak keje lagi..
Beliau surirumah..
so banyak masa nak monitor kitorang belaja..

Dan sampai darjah 6, aku masih lagi di kelas Jati..
tApiiii...
makin nak sampai darjah 6, makin la nombor dalam peperiksaan aku nombor corot...
hahahahha..

tak kisah laaa kan..

dan aku tamat darjah 6 dengan keputusan UPSR yang err, boleh laaa makan...
hihihi...

Masok pula tingkatan 1 kat SMK Kepong..
ha, kali ni sekolah aku ni luar dari gate FRIM..
aku diberi kepercayaan untuk bawak moto g skolah..
sampai form 5..

Bila aku mula rapat dengan Erin ni?
Masa kitorang nak masok pertandingan nyanyi..
hahahhaha..
masa tu dengan Afiq..
Kitorang jadi rapat start sekolah menengah la kiranya..

dan persahabatan tu diteruskan sampailah ke hari ini..
dan...

taraaa..
 



Ni lah dia Erin..
Cun tak minah nih..
hahahhaah~
no no no..
beliau dah dicop okeh..
ade orang punye..
so takleh kacau..hahahha..
 

Gambar ni baru je ditangkap masa aku balik KL arituh...
Jumpa mereka dan hangout sambil makan dan gegelak besau..
muahhahahahah~

Agaknya beliau asek tengok aku pomot kupi kan, so beliau pon memwasap aku tuk mengetahui kebestan kupi nih..
Misti tengok aku makin jojes kan..muahahhahh~

So tuk percubaan yang pertama, aku post sekutak as per req..
Beliau ni suka minom kupi..
So, aku sajes ni sebab kandungan dalam kupi ni adelah bahan2 dan herba2 yang terbukti berkhasiat..

Lepas dia dok nak perabis sekotak tu, aku senyap je dulu..
Pehtu satu hari aku wasap beliau..
dan tanye ape beliau rasa selepas mengabiskan kupi tu..
dan ini feedbacknye..
 



Yang part kurus tu aku takleh terima..
dia tu dah la cikeding gak..
sebok nak kurus tang mana tah lagi aku pon tatahu..

Tuk Erin, sahabatku nun jauh di semenanjung, tenkiu wehhh..
SEbab berani mencuba..
dan yakin dengan kupi nih..

nanti aku balik kita pi karoke..

amboih, lawa rambot skang..hahahahha..

babai..

xoxo

p/s : beliau dah masok kotak yang kedua jugak..hohoooo~