CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 6, 2013

Tiba-tiba ~

Lamo dah kita tak updet belog nih..
macam biasa lah .
alasan nye ialah....

BZ....

hurop b dan z...
punye la nak short form kan...

Kalau cite pasal keje, hehari misti stress..
orang pon menyampah kot kalau kita cite pasal stress kita..
macam kita penah cakap dulu, orang bukan nak dengar ape kita nak cakap, tapi depa nak dengar ape yang depa nak tahu...

LIFE?
seronok..
walaupun kadangkala ia memenatkan...
tugas semua atas bahu..
kekadang tak daya...
yelah..
aku kan perempuan...
tugas harian same..
g keje, balik keje..
sampai umah masak, lipat kain bagai..
jadi surirumah separuh masa pulak...
penat tu takyah cakap...

Kekadang kita terpaksa lebih positip dari biasa atau hari sebelumnya..
sebab itu je pilihan yang kita ada tuk terus ada dalam dunia nih..
Selalu kita ingat kita je yang teruk diuji..
padahal ade je lagi teruk dari kita yang Allah uji..

Baru jauh sikit ngan pemili and somi, nak merengek. 
cer pikir orang lain yang takde nak bekepit sepanjang masa ngan pemili and somi..
yang sebab tugas...

Baru susah sikit nak merungut..
Bila tak dapat buat sesuatu, mula la nak putus asa.
Bila kene bagi keje susah sikit, mula nak mengular..

Baru sakit sikit dah menangis..
Oh! Pliss..
Belum terlantar lagi kat spital takleh bangun..
selagi tulang pat kerat nih ade tuk kita carik rezeki...
nak harap orang suap je aku pon nak..
senang hidup gitu..

tapi tak challenge la kan!
tak chill lah kan..
ceh~

tapi...

telebih chill pon takleh jugak..
berpada2 hidup nih...
takleh amik mudah sangat, takleh amik susah sangat..
 layan jeeeeeee...

Kita kat Sarawak ni tiga tahun setengah dah..
sorang2..
sobss~
layan je lah..
orang tak kasi balik lagi..

tapi target tahon depan nak balik semenanjung..
sudah2 la tu kan poye2..

tapi bila tanye kat diri sendiri, adekah aku bersedia tuk balik ke negeri asal..
aku jadi kompius...
satu, sebab elaun aku nanti ilang..hahahah..
dua, adekah aku sedia melepaskan agenda berpoye2 aku disini dan pulang ke KL menyambung poye2 disana...huahahhaha...
atau..
tiga, adekah aku mampu menghapdet belog seperti sekarang yang mana jarang benau menghapdetnye kan...

cuma memohon kat Allah..
permudahkan urusanku..
dan suamiku...
dah nak masok dua tahun beb...
kami masih PJJ..
bukan mengeluh, tapi sampai bila...
umo makin tua..
tua la sangat kan...
makin jojes lak tu..
woot woot..
hahahahahahha~

itulah..
kita tunggu esok..
kalau ade ape ape berita..
macik share kat sini hokeh..

looking forward for something better..
doakan kami okeh..

sudah..
mari bekerja...

sudah masa kembali bekerja...

babai semua...

jumpa lagi...

bertabahlah kawan2..
kita semua sedang diuji...

wasalam..

xoxo
Nadea Ramly