CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 2, 2015

Navy Day 2015 : Kami mama mama jojes~

Ini masa navy day 2015..
26 April 2015.

Kawan kami dari KL, Ayu, pon turun sini..
oh ye..
kami memang suka makan.
Lihat saja lauk-lauk..
Kali nih, kita jadi tuan rumah.
pegi paso membeli ikan sayo bagai.
pahtu masak reramai..

Selalunya, ini lah aktiviti kami.
tukau tukau resipi.
tapi kita rasa.
kita la paling malas masak.
pftftftftft....

okeh, ini tema lauk pada hari tersebut.



Bergambo??
WAJIB!!!
bahahaha~

Ayu, yang baju ijau dia dok KL.
sebab ade dua ayu (Satu lagi Ayu Daus).
Maka kami panggil dia Ayu Acap.
Letak nama laki kat belakang..
senang sikit.
bahahahha~
 
pada hari tersebut, suaminya iaitu skot suami2 kami juga, bertugas.
maka, hospitality beliau, haruslah kami kami yang berada di dalam base inih..
mueheheheh...

kita pernah jumpa dia sebelum ni..
brapa tahun dah..
lamaaa..
ni baru jumpa balik setelah anak beliau dua..
hehehehehe...

yang lain-lain belakang tu jiran jemiran blok dalam ni juga..
 

Kami nak pi mana sebenarnya nih kan..
ha, cer tekaaaaaaa...
 *bergambo lagi*

masa ni dok tunggu Ayu ngan Ayin pi parking..
maka kami bergambo la dulu ye...
hahahhaahkk..

paneh lit lit ..
wuuuuu~
 

OKeh, ini port seterusnya..
duduk pula bergamboooo~
hahahhahaha...

begambooo je keje nye...
 
Taraaa...
kami naik bot!!!
hoyehhhhhhh~

hanya pada Navy Day..
tak nampak gigihnya kami kami dan kami nih..
dengan mengendong anaknye.
menyeret anak nya...
 
Okeh..
ini gambo senonoh sikit..
hahahahha..
tetibe Ayu (Ayu Daus) kendid pula..
ape mende tah dia dok habawq kat nak dia tu..


Wanita jojes bergambo..
*sila muntah*
 
Lagi...
*muntah lagi*


LEpas selesai seronok beronok ronok naik bot..
Kami pi ke tapak niaga kat PENAMA..
melawat sorang lagi kawan kami, Dart yang menege kat situ..
Somi beliau pon satu skot juge dengan somi kami semua..

Nampakkkkkkk...
Kemain kan memasing..
bahahahaha.. 

Dari kiri : Ayin, kak jojes, Dart, Ayu Acap, Alin dan Ayu Daus.


Korang rasa kami penah ka berjumpa jumpa camni sebelum nih?
TIDAK...

Ukhuwwah kami hanya melalui telefon.
Melalui whatsapp grup.
dan barulah berjumpa bila berkesempatan.
Dulu ditubuhkan grup wasap tu pon sebab senang kalau sesapa pegi kenduri memana.
senang sikit ade geng..
halo halo je..

Deme laki laki ni kalau dah jumpa geng..
tak ingat anak bini dah..
pepandai le carik geng.
maka kami buat la geng..

bini biniku gengster..
korang ade?
bahahahahah~

skang kami panjangkan dengan buat aktiviti bersama kalau ada kelapangan..
macam kita dengan Ayin, Ayu Daus, Alin ngan Liza, dok blok dekat2 je..
so weekend ja kami free, kami masak la..
buat kek la..
maklonglah..
suami selalu takde kat umah..
sesambil juga melayan anak-anak depa..
idak la sunyi rumah..

macam depa kat kL nun pon ade yang hangout sesama..
kat Sandakan.
Kedah pon ada..
Kami merata seluruh negeri.
tapi bila dah masok grup.
semua sepakat dan memberi pendapat. 
Tiada paksaan mahupun halangan berada dalam grup tersebut.
Takmo join pon takpe..
sebab yang ada yang suami tak bagi.
ada yang tak selesa.
dan ada yang bz.
ada yang tak suka..
so no heart feeling..
kata grup gengster.
chill la..
hahhahahah~

Manis kan ukhuwwah?

:)

Friendship never ends!

(Liza tak dapat ikut masa naik bot ni sebab ade dinner malam nya...aummm..hahahahhaa...)