CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 26, 2015

Langkawi SkyCab & Skybridge

Okeh..
Awal nak habaq..
kita pegi Langkawi nih, planning last minit.

Entri ni lama dah nak buat.
tapi.
sebabkan alasan klise yang selalu je buat kalau buat entri, maka, 
baru lah arini entri dapat dipublish.
hohoooo~

Segalanya bermula kerana suami.

Sebagai seorang isteri yang cuba menjadi yang terbaik.
Pergi interbiu pon kita nak ekot.
Sebab satunya..
ia kat Langkawi!!
yayyyy!

Jangkanya, interbiu suami ialah pada 25 hb November.
tapi last minit diawalkan sehari sebelumnya.
huwaaaaa..

macik pras..

maka, terpaksa lah suami pergi mendahului tanpa isterinya menemani.
huhuk~
cuti dah ambik tauuuu..
uwaaa lagi...

maka, keesokannya pulak, kakjojes ini menyusul.
fuh..
lama tak naik bas tau..
6 jam tu pulak nak redah..
okeh, posing jap!



Terima kasih kepada Puan Ayien Rozlan merangkap sahabat reronggeng sesama yang sudi menghantar daku ke stesen bas Lumut ini.
Serta menyuruh daku posing dulu sebelum naik bas..
kih3..
gambar ini rare kot..
hohoooo~
Bas mula bergerak tepat jam 9 pagi seperti dijadualkan.
Seat kakjojes, nombor 19.
yay...tepi tingkap.
Last stesennye ialah Kangar.
Tapi destinasi kakjojes ialah di Kuala Perlis..
Ye, Kuala Perlis..


Posing lagi..
Alhamdulilah..
dah sampai.
iaitu di Terminal Feri Kuala Perlis pada jam 3 petang.
hoyehhhh~
ini misi backpacker kakjojes tau.
sebab somi cabar bawak satu beg saje.
balik KL 3 hari pon 3 beg tahu...!
uhuk..


Ini jadual feri.
Mahapla.
Visual kurang memuaskan.
pakai hempom murah je tangkap gambar ha.
pahtu takut gak kene marah..
ahhahahah..
Maybe untuk reference kalian nanti.
Dan feri kami ialah pada pukul 4.30 petang.
yayyy..
somi kita tunggu kat terminal nih.
Mekaseh suami!


Peneman setia.
kerja kakjojes menyembur je..
tak kira dimana.
hohoho..

panas laut, remang petang.
kakjojes sembur lagi.
gitu..
senang..


Setelah mengharungi perjalan dalam 30 minit yang penuh onak ranjau dan duri.
maka kakjojes selamat sampai ke tanah Langkawi yang glamer ini.
yayyyy!
*itu pon jenuh tahan muntah. Mabuk laut weiiiii*

Okeh, mahap.
ter hide hurop P.
hahahaha..



Posing dengan somi tercenta jap..
kat montot helang.
aiyaa..~

Lagi gambar..
tengok je la...




Abaikan la perangai kakjojes yang begitu..
heeew~

Okeh, lepas setel dengan helang tu,
kami pergi carik motel.
Nak jalan kan.
dok motel sudah.
Kami berdua je.

tips dari kakjojes.
Nak pegi jalan, duduk hotel atau motel biasa biasa sudah.
Sebab kita datang Langkawi ni bukan tuk tido dan terperap dalam bilik.
Kan nak menyopping.
berjalan.
beronggeng.
kita nak tidor dan lepaskan lelah saje.
mostly memang akan ada diluar kan.
Kalau dok hotel mahai, bukan backpacker tu.

Untuk hotel dan motel mampu milik,
boleh try google.
macam kami, walk-in saja.
kami dapat motel sehari RM70 je.
Kita kira murah dah tu..
heeee~

Lepas checkin, malam tu kami pegi pasar.
dekat je..
Jalan kaki.
Makan-makan kat gerai yang ada kat pasar tu.
Rasa nya pasar rabu kot.


Okeh, mabuk laut tak abis lagi..
malam tu, dua kali makan.
Dasyat ko!

Lepas merayap rayap dengan somi sampai tengah malam,
kami pon balik motel untuk melepaskan lelah..
fuh..
sakit pinggang tak ilang lagi.
mabok pon tak ilang juga.
hahahahah~

Esoknya, kami nak kemana?
misti la naik kabel car..
huyehhhh~

tapi apa ni.
cer teka.


Ini ialah roti canai.
Caye tak..?


Cayelah.
ini roti canai blackpaper kambing..
gituuuuuu~

tempted tak? bahhahahha..
HKCC jangan lupa..

kedai roti canai ini adalah jalan hala ke Langkawi Skycab.
Belah kiri.
kita sajes korang pergi pagi sebab roti canai beliau laku keras.
lambat abis la.
Iye, betul, ini sarapan kita.
hahhahaha~

Okeh, jom teruskan perjalanan.


Posing lagi.
Ini apa yang ada dalam kawasan tema rekreasi ini.
dan kami pilih untuk naik skycab.
Gila ko sampai Langkawi tak naik menatang nih.
Kami ke kaunter untuk beli tiket.

Gondola pon ade VIP, PRIVATE, GLASS.
Sedia duit je.
Harga adalah seperti dibawah.


Ini harga tiket untuk pakej.
Harga berbeza untuk pelancong dan warganegara iaitu pemegang Mykad.
murah banyak woooo~
kami amik pakej Skycab + Skydome + 3D Art Museum iaitu berharga RM 47 sahaja...
osem!


Masa untuk naik gondola..hoyehhhh~


Kami sampai di stage yang pertama.


Dari sini kita dapat lihat gunung ganang sekelilingnya.
Sekejap je kami kat sini pahtu kami naik lagi lebih tinggi..
untuk ke skybridge.


Taraaa..
sampai dah..~

Gayat?
Sikit lah..
huhuhu~
Serius tinggi..
huhuk~


Untuk naik kesini, pada masa kami datang ini, jalan belum siap sepenuhnya.
kami menggunakan laluan sementara iaitu bukit dan laluan pejalan kaki yang disediakan.
Macam jungle trekking.
hihih..

Lebih kurang 20 minit berjalan, baru kami sampai atas.
maka, rasa tak muka peluh peluh.
panas lagi.
sembur lagi dengan Magic Potion by El & Kate nih.
Memang kak jojes bawak kemana mana.
Mujur mekap tak cair noks..
bahahahhaha~

Sembur pun untuk segar.
dan menten kan mekap anda..
hoohoooo~
Posing jap!





Peace yooo..
*muka gayat..hahahahhaha..

Lepas tu kami kemana?

tunggu entri seterusnya.