CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 2, 2016

Overnight Oat katenye~

Ini nama dia resipi sukahati.
Sebab terlupa beli yogurt.
Maka, mari ekot kreativiti sendiri.


Tapi.
Bahan bahan ini, sila sediakan dahulu.


Susu kambing tu ganti yogurt yang lupa nak beli tu.

Eh, lupa.
Nama resipi nya ialah Overnight Oat.
Rasanya lah.
Hahaha..

Kenapa overnight?
Sebab korang kene simpan dalam peti es semalaman.

Dah nampak bahan bahan nya?
Mari lihat camane cara membuatnya.

Gunakan bekas apa apa sahaja kesukaan anda.
Saya guna botol #bilispedasmeletops.
Ade orang guna botol prego tu.
Boleh je.

Okeh, mula mula.
Letak oat dilapisan bawah sekali.
Kendian, letak yogurt. 
*kakjojes ganti dengan susu kambing tu.*
Letak berselang seli sehingga botol penuh.
Tapi jangan penuh sangat.
Sebab nak letak buah masa nak makan nanti.
Okeh, tuang susu segar.
Kakjojes letak air yogurt tu sikit tuk ada rasa sebab kan yogurt lupa beli.
Huhuhuk.


Pastu tutup, letak dalam peti ais.
Esoknya, keluarkan dari peti es.
Potong buah peberet korang.
Kakjojes tak jumpa stoberi.
So letak je la anggur yang dipotong potong.
Tabur atas oat korang tu.
Pahtu ngappp la makan..

Kakjojes buat bekpes tau.
Dengan HKCC skali.
Gituuuu~


Kenyang!
Pahtu LAWAS..
Fuh..
Legaa..

Tapayah lunch,,bahahahah.
Kate nak kuruih.

Okbai~