CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 3, 2016

Part 2 : Misi isi perut dulu

KakJojes memandu kat Sarawak?

Korang ingat ini AUTA?
Ini FAKTA.
Kemon la.
KakJojes duduk Sarawak nak masuk 4 tahun kot.
Bahahaha..
Bukan tu je.
KakJojes boleh berbahasa Sarawak.
Tak caye dah.
Pi main jauh jauh.

Mula mula. Memang bukan KakJojes drive.
Tetapi TER paksa jugak sebab ade dua orang tak bawak lesen.
Sorang lagi tak biasa bawak manual.
Maka pilihan depa ialah. Ai.
Ye.
Aku lah tu.
Grrr..

Nasib berenti tepi.
Memang ade roadblock depan nun.
Itu pon sebab banyak kereta bagi lampu.


Okeh.
Nampak camera.
Pisyooo..

Pantanggg!
Huh..


KakJojes lapa tahuuu?
Maka depa ni layan saje lah KakJojes yang sentiasa lapa nih.
Maka.
Kita terus shoot ke Bintangor mencari makan.

Taraaaa..
Sampai dahhhhhhh...


First menda yang KakJojes nampak ialah
Umaiiiiii!

Bukan umangaihhh okeh.
Umai.
Buat dari obor obor..
Uwaaaa.
Peberet nihhhhhh..!


Muka gembira dapat makan.
Ko rassaaaaa?


Di bawah ini bukan lauk KakJojes.
Tapi saja tayang.
Hahahahak..


Ini Tumpik..
Makanan orang Melanau.

Bahan bahannya terdiri daripada sagu, udang, kelapa, lemantak.
Katanya best in town.
Kalau pergi ke Bintangor.
Carik gerai no 15, Tumpik Haji Abang Saini b Abg Bantin.

Okeh. Kakjojes suka. KakJojes kasi 5 bintang..
*lompat mintang sekaranggggg!*

Cuba bitahu sat apa makanan yang KakJojes tak suka.
Semua dia talaaaaa..


Okeh.
Perut dah kenyang.
Mari kita balik Sarikei..
Rumah bakal pengantin.

Kali ni KakJojes takmo drive.
Nak membuta kat belakang.
Dah kenyang.
Apa lagi..
Lalalalalalala.

Tengok depa tu.
Tah mende tah nak beli.
Tudung pink tu la teruja lebih.
Hamikkkk..
Kan dah kene snap.

Apa yang KakJojes dengar, itu boleh guna untuk mandi.
Sental sental daki kat badan.
Gituuuuu..

Sudahhh laa tuuu..
Jom laa balik umah pengantinn..
Uwaaaa..


.

.

.

Tau dak.
Depa beli dua..

Satu soh haku pakai.
Nampak tak permainan depa.
Grrrr...

Dengan bangganya KakJojes umumkan misi makan BERJAYA!

Ada misi lagi?

Ada..

Tunggu next entri.

Okbai.