CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 3, 2016

Ketupat Segera Noxxa

Oh lupa nak share pasal ketupat mini yang rebus guna periuk Noxxa raya haritu.

Maklumlah kan.
Reraya misti nak makan ketupat.
Rebusnya satu hal kemain lama.

Sejak ada Noxxa nih, senang betul hidup KakJOjes.
bahahahahhaa..

Disebabkan raya haji haritu suami dapat balik, maka kena lah balik rumah mertua.
gittuw..
Sebelum balik kau ingat boleh lepas tangan?
Kat rumah mak kau tu sila setel dulu.

Memandangkan ada dua bungkus ketupat mini yang kau perlu setelkan sebelum kau balik rumah mertua,
Maka pada masa ini kau perlu gunakan kebijaksanaan kau itu okeh.
Dengan mengeluarkan Noxxa mak dari kotak.
ahhahahhaha..

Okeh.
Dalam periuk Noxxa ini korang boleh masukkan tiga puluh bungkus sekali untuk ketupat mini.

1. Bilas ketupat mini tu dulu.
2. Masukkan air sampai ketupat mini korang tenggelam. 
3. Set HP 25 minit.

Lepas tu kau tunggu lah sampai periuk Noxxa tu berbunyi bunyi tanda siap.

Ketupat segera yang saiz besar tu camana pulak?
Untuk ketupat segera saiz besar, MAKSIMUM 6 bungkus sahaja okeh.
Set HP 30 minit.
Yang ni lama sikit lah sebab ketupat saiz ni gemok sikit.
huhuk..
takot tak masak pulak.

Ketupat segera tak wangi macam ketupat daun anyam sendiri?
Boleh letak daun pandan.
Jangan letak daun pudina pulak.
Kang menangeh orang makan ketupat kau..

Okeh?

Taraa..
siap dah.



*gambar ikhsan entri lelama sebab haritu lupa snap. Crazy-venus ni nama lama blog. kahkahkah..bebudak sangat u olssss*

Nanti KakJOjes cuba lagi resipi lain KakJOjes share hokeh.
zasss..