CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 2, 2016

Sambal Sotong Periuk Noxxa

Sebab haritu teringin nak makan sotong sambal, maka,
jadilah ia.

taraaaa..

Mahap takda gambar sotong itself.
dia pakej dengan kacang bonces goreng.
cewah..


Disebabkan kemalasan dan ketidaksihatan melanda, maka moleklah digunakan periuk Noxxa yang sekian lama berada dalam kotak itu selepas pembelian.
Kau rasaa?

Ada dah guna ritu kat rumah mak rebus ketupat mini.
hohooo~

Untuk masak sotong ni KakJOjes perlukan 3 minit sahaja.

Okeh.
Camni.

Sambal yang korang dah blend dengan bawang merah, bawang putih, belacan tu,
korang stir fry kan sampai naik bau.
Kendian, masukkan gula merah untuk memekatkan warna sambal.
Sikit je tak banyak.
kata sifu, ia lebih sedap.

Kemudian.
Masukkan sotong kembang korang tu dalam periuk Noxxa.
Kacau sekejap then tutup.
set kan HP 3 Minit.

Lepas 3 minit, dah bunyi, macam biasa.
buang wap dulu.
Bukak tutup dan taraaaa.
dah siap...!

Kalau pekat nak letak air sikit pon boleh.
Stir fry kan sekejap.

Sotong anda akan lembut dan mudah dimakan!

auwwww..

sedap!
tak liat dah.

nanti KakJOjes share lagi resipi dari Periuk Noxxa nih.
Kompom hidup korang senang lenang.
Zassss~