CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 13, 2018

KakJojes The Untold Stories 2017 : Part 7 : Kantoi..!

Disember 2017 (Selasa)

Eh, 5 Disember 2017 dah ada cerita ke? Hahhaha, ada. Ini masa bapaknya balik kesini sebab ada kursus yang perlu dihadiri. Maka kita selam lah sambil minum air. Pada masa ini, kandungan KakJojes baru berusia 12 minggu. Kira tiga bulan lah senang kira. Tiga bulan bapak tengok gambar scan saje kan thru whatsapp. Harini kita tengok apa anak bertuah dia buat dalam tu.

Suami sampai masa KakJOjes dah nak habis kerja makanya tahu beliau dah lapar, kita pergi menyantap dulu. Lokasi pilihan ialah Café De Marmalade. Ha, ini antara tempat makanan yang osem dan asam pedas yang gila sedap!

Okeh, lepas makan, kami terus ke Poliklinik Dr. Azhar dan Rakan-Rakan yang tak jauh dari situ. Based on experience kawan-kawan, memang osem tempatnya. Lagipun, klinik ini katanya baru bukak. Jadi marilah kita tengok servisnya bagaimana. KakJojes pun tak pernah ke klinik ni sebelum ni..

Alhamdulilah, syukur dapat doktor perempuan. Dr Elliza namanya. Masa kami sampai pun, tiada orang. Oh, heaven!
Mungkin time orang balik kerja dan bukan waktu puncak.

Kami dipanggil masuk. Selepas beberapa perbualan untuk mengetahui latarbelakang kehamilan sebelum ini dan kali ini, KakJojes disuruh baring.

Fuh, bestnya baring time pinggang tengah rasa lenguh lenguh kan. Bahahahaha. Dan operasi meng scan budak dalam ni pun bermula. Zasss!

Walaupun usianya baru tiga bulan, KakJOjes nampak beliau sungguh aktif didalam sana. Amboi! Baru lepas dapat makan asam pedas seronok eh. Muaahaha..

Yang bapaknya pula rajin bertanya doktor itu ini. Tak sangka pandai pula somi menengok anaknya bergerak gerak, tahu itu kakinya, itu tangannya. Yang haku ni? Terkebil kebil.  Terkulat-kulat.

Jadi kita biarkan bapaknya bersoal jawab dengan doktor. Dan KakJojes terus menikmati pembaringan yang sungguh selesa. Muahahhahha.

Dalam masa scan itu, doktor rupanya tengah rakam setiap momen pergerakan baby. Dan kami diminta merakamkannya semula melalui telefon untuk disimpan sebagai kenangan..wah, gila osem! OKeh, itu kerja bapaknya. Muahahaha..

Ini antara momen yang sempat dirakam somi. KakJojes simpan sini lah buat kenangan. 






Alhamdulilah setakat ini semuanya baik baik belaka.

Allahu. Ini gamaknya perasaan orang yang pertama nak jadi ibu kan. Tak dapat nak kata perasaan eksaitednya. Gembiranya. Terharunya. Tapi kau orang tak tahu, takut tu tetap ada. Tetap menghantui KakJojes.

Dan pada tarikh ini la rahsia kami terbongkar hanya dengan satu status di Facebook KakJojes.
😪😪😪😪


Tak sangka woi kantoi kat situ. 😂😂 Tak de niat pon nak meng war war kan lagi berita baik ni tapi orang dah dapat hidu pula kan. Tak apa. Kita reveal saja lah. Kahkahkha.

Apa pun, mohon doakan yang terbaik tauu untuk kitorang. Sobs..dan mekaseh yang ada masa KakJOjes luah rasa, yang berahsia, yang tanya tak reti reti bahasa. Kahkahkah. Maklumlah, nubis kubis. Mana ada pengalaman. 

Maka, bertabahlah semua yang ada dengan KakJOjes pada zaman tiga bulan pertama ini.  Dan yang akan datang juga. Muahhahhaha..

Okbai.

Ada lagi? Ada. Twin? Tunggu lah.

#kakjojestheuntoldstories #nadearamly